onsdag den 29. januar 2014

Chengdu

Da vi endelig, endelig, endelig nåede frem til Chengdu den 26. Januar - en ting, der længe havde set sort ud, så skyndte vi os til hostelet og tog et meget langt og veltrængt bad og derefter så vi dyner helt indtil næste morgen - vi havde lige nogle timer at skulle have indhentet. Mandag tog Mette og Sebastian ud og så pandaer, det som Chengdu er kendt for, men dem havde jeg set med min familie, så i stedet tog jeg til mini Tibet, som ligger i en lille del af Chengdu. 

Mini Tibet var en blandet følelse, det første man kom ind i var meget, meget fattigt og der var rigtig mange tiggere, der manglede både ben og arme, og de var meget nærgående - ikke en fantastisk oplevelse, men deres tøj var de røde munketøj og gule tørklæder, de er kendt for og deres butikker var også fyldt med rigtig mange flotte tibetanske smykker m.m. Da man kom længere hen mødte man en lidt anden side - heldigvis, hvor det også var en hel gade med små tibetanske boder inde ved en stor flot park, og de mennesker var ikke på samme måde fattige at se på og var ikke lige så ubehagelige at være sammen med, men mere interesseret i at få taget billeder med mig og snakke med mig, så det var dejligt at møde den side også! 

Om aftenen tog vi på kinesisk arbejderkøkken - dem er vi blevet helt vilde med, hvor man kunne blande sin egen mad og få det stegt - det smagte så godt! Lige nu sidder jeg i toget mod Kunming efter et kort visit i Chengdu og glæder mig til at komme ned til de lovede 20 grader og palmer, som Mette og Christiane har berettet om!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar