torsdag den 10. oktober 2013

10/10-13


10/10-13

I dag havde vi inspektion på skolen – der var ledere fra andre børnehaver, der skulle ud og se skolen, så derfor skulle skolen bare stråle. Jeg kunne slet ikke kende mit klasselokale, da jeg trådte ind i det i morges – der var pyntet og gjort til, og der var ikke en ting, der ikke stod på sin plads! Alle børnene havde uniformer på – uden undtagelse, og det plejer altid at være 50/50 mht. påklædningen. Desuden sagde min lærer, at de havde pyntet lokalet indtil kl 22 i går aftes og havde mødt halv 6 for at få det sidste på plads. Wow. Desuden blev hele morgen-gymnastikken/kung-fu optaget af et mindre filmhold og alt skulle se fuldstændig perfekt ud. Lærerne havde også sat Mozart og Beethoven på i baggrunden, så det hele virkede så sofistikeret, da de andre lærere trådte ind.

Desuden er det National elderly day i dag, så Mette, Mathilde og jeg skulle ud på et plejehjem sammen med nogle elever fra skolen og besøge de ældre. Det hele var meget opstillet, idet der blev taget rigtig mange billeder og det var lidt som om, at vi var med til arrangementet som pynt. Vi fik også at vide af fotografen, at vi ikke måtte kigge ind i linsen, og så skulle vi grine, som om kineserne havde sagt noget sjovt. Det var ret akavet, men også sjovt. Man ser så meget op til de ældre i Kina, som de vise mennesker og dem, som har hele livet bag sig, og der er rigtig meget respekt for dem fra både børn og unge også.

Ud fra begge episoder i dag, kan man så sige, at image betyder rigtig meget – nu har jeg selv mærket det, som alle har snakket om. Og lige meget hvad, handler det om ikke at tabe ansigt over for andre mennesker.

På lørdag kommer min mor, far, lillebror, lillesøster, mormor og morfar til Kina og besøger mig – jeg glæder mig sådan!

Her er lidt billeder fra min tur på plejehjem: 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar