torsdag den 24. oktober 2013

Min familie i Kina på besøg d. 12.-25. Oktober


22/10-13

I dag startede vi dagen ud med at tage ud på noget, der minder om culture street i Tianjin, nogle rigtig fine og meget kinesiske gader i Chengdu. Der var mad, boder, restauranter, smukker, glas, jade, folk fik renset ører på gaden og en masse andet sjovt. Det var utroligt flot at se, nogle af de flotteste kinesiske streets indtil nu og vi fik købt en masse flotte ting – bl.a. 1000 pandating og to flotte tørklæder, som jeg kan bruge til den kinesiske vinter. Derefter tog vi på noget, der skulle være en kopi af Beijings silkemarked, men det var et stort flop, så vi tog hjem på hotelværelset for at spille kort i stedet. Til aftensmad vandrede vi næsten byen tynd og til sidst fandt vi den bedste kinesiske restaurant, jeg endnu har været på! Trods sprogbarrieren lykkedes det os, at få bestilt noget rigtig godt mad. Man kunne bl.a. bestille skarabæer, skildpadder, abehjerne, ko-nosser og andet sjovt, men vi fik så en kæmpe kølle af noget ”zou-rou” – ko-kød og noget rigtig lækker ”wú-rou” – and og så den obligatoriske skål ris. Da vi nåede hjem om aftenen skulle vi pakke, for vi skulle tidligt op og med flyet videre næste morgen – jeg til Beijing og dem til Hong Kong – jeg ville ønske, jeg kunne have kommet med til Hong Kong, men det ville de strenge visum-regler i Kina ikke lade mig, så det må blive på rundturen i februar, at jeg slår et smut dér forbi.

Næste morgen skulle vi sige på gensyn i lufthavnen, men denne gang var det ikke bare for 6 uger, men endnu 6 måneder. Jeg tror, det har været rart for min familie at opleve, at jeg godt kan finde ud af at stå på egne ben i Kinas land, og nu når de selv har oplevet det, kan det være, de har fået lidt mere indsigt og ro omkring mit liv i Kina J Det bliver hårdt at undvære dem så længe, men den oplevelse jeg befinder mig i lige for tiden, er ikke en jeg vil rejse fra lige foreløbig.

Da jeg kom hjem til Tianjin dagen efter tog jeg med Pall til skrædder - det var sjovt, og han kunne i hvert fald ikke snakke engelsk! 

Her er lidt billeder fra min dag: 



rottehoveder!


kineser, der får renset ører på gaden





Pall til skrædder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar