tirsdag den 1. oktober 2013

1/10-13


1/10-13

Den første måned i Kina er tilbragt og sikke en masse jeg har oplevet og lært på så kort tid! Når jeg tænker tilbage på, hvad den første måned har bragt mig af eventyr og oplevelser, samt fyldt mig med indtryk, som jeg ikke anede fandtes, så glæder jeg mig kun til at tilbringe de næste måneder her og håbe på, at det bliver mindst lige så godt.

Siden sidst har jeg ikke rigtig bevæget mig ud af lejligheden, da mange af os har været syge og halvslatne, så der var rigtig underbemanding i Kindergarten. Så vi har brugt tiden under dynen og med masser af film og cola fra kantinen. Fredag – dagen hvor de fleste af os egentlig var begyndt at være syge, havde vi aftalt, at alle i lejligheden skulle en tur ned på Helen’s. Mette og Christiane havde købt ind til drinks, de ville have lavet vodka juice, men det findes ikke rigtig herovre, så i stedet blev det risvin og blendet vandmelon. Lise og jeg har fundet vores kunstnernavne – seje og sygo og det blev skrevet mange steder på Helen’s (ja, man må gerne skrive på alting derinde). Desuden havde vi klippet Sebastian med det eneste vi lige havde ved hånden – en skægtrimmer og en børnesaks – de begrænsede midler var slet ikke at se på det endelige resultat, og så var Sebastian også klar til at tage i byen.

Lørdag havde vi fri og Lise og jeg besluttede os for at få lidt frisk luft, så sygdommen kunne få lidt bank. Vi cyklede ud til E-mart, som var kæææmpe stort og jeg fandt en pakke LURPAK – yes! Dog til 36 yuan, så det var også godt betalt, og så en pakke Digestive-kiks i import-afdelingen.

I dag har der været nogle aktiviteter for børnene ovre på skolen, hvor der var optrædener, boder, musik og dang – rigtig fint! Foreign teachers fra pre-school optrådte også med nogle af børnene på scenen, hvor de bl.a. sang ”the wheels on the bus” og ”old McDonald had a farm”, det var rigtig fint at se.

Vi har også været på Children’s world gallery, hvor der var rigtig fine billeder – jeg antager er taget af børn, men ved det ikke med sikkerhed. Vi fik ikke spurgt nogle, om hvad det var for noget, da de hverken kunne snakke engelsk og de havde mere travlt med at tage billeder af os end at kigge på det, der rigtig var udstillet.

I morgen går turen til Xi’an – jeg glæder mig til at se byen, men dog ikke til togturen! Så i aften skal vi lige have pakket og i morgen skal vi have købt en maaaaasse mad til at have med på turen. Der er heldigvis kogende vand i haner, så vi kan have nudler med (yes!).

Her er der lidt billeder fra lidt af hvert: 


Et billede af min topclass på bjergtur, som min lærer sendte til mig


Mine nye tilføjelser til english-corner i intermediate (bedroom, bathroom, living room)



Her klipper vi Sebastian


Her gør vi klar til vores bytur 




På tur mod E-mart


Hvis jeg havde taget billedet 5 sekunder efter, havde alle kinesernes linser været rettet mod os!


Boderne ved skolen










Ingen kommentarer:

Send en kommentar