torsdag den 24. oktober 2013

Min familie i Kina på besøg d. 12.-25. Oktober


15/10-13

Min familie havde haft en rigtig sjov tur til muren tirsdag og onsdag var det tid til, at de skulle komme til Tianjin og se, hvordan min hverdag var – skolen, byen, lejligheden, menneskerne osv. Jeg startede med at hente dem på togstationen om formiddagen og så tog vi en taxa ud til skolen, hvor de blev vist rundt på alle klassetrin samt fik set biograferne, art-bygningen, danse-bygningen og musik-bygningen, mere havde vi ikke tid til før der var frokost i kantinen – den måtte de simpelthen prøve, da der er så meget godt mad at vælge imellem! De fik wok, fried rice, noodles, pizza, frugt, stegte spyd af forskellig art osv. osv.

Da de mødte mine klasser blev både elever og lærere ellevilde og de var alle sammen helt forpustede efter de havde set, hvor meget krudt, de børn havde i røven – ja, det arbejder jeg med hver dag. Efter frokost tog jeg dem med over og se lejligheden – her var de fleste gået til kinesisk-undervisning, men de fik set lejligheden og Lises og mit værelse – det var større (og renere), end de havde forestillet sig – det var også ryddet op til lejligheden!

Efter vi havde spist tog vi en tur i fjernsynstårnet (mor, morfar og jeg blev nede), men de andre tog de 257 meter op og så den smukke udsigt ud over Tianjin på en heldigvis rigtig smuk solskinsdag uden smog. Derefter tog vi på culture street i Tianjin, hvor de fik set et stykke af det gamle Tianjin med boder med rigtig kinesisk håndværk og smukt udsmykkede bygninger – det var rigtig flot. Derefter tog vi tilbage til skolen, hvor der ligger vores yndlingsrestaurant i nærheden – jeg ved ikke hvad den hedder, for det hele står på kinesisk, men de laver rigtig god mad – der er også mange lokale, der spiser dér! Her var det på tide, at morfar fik noget at spise, så vi bestilte hele 3 ænder og en masse andet – så kunne de vel finde noget, de kunne lide i madmængderne! – og det kunne de heldigvis!

Da vi var færdige med at spise tog vi tilbage i lejligheden, så de lige kunne hilse på alle mine medbeboere, det var vist rart at møde de mennesker, jeg omgås hver dag – og så skulle vi ellers skynde os på togstationen så vi ikke missede vores tog. Jeg tog med dem tilbage til Beijing, for så havde vi en hel dag mere, indtil de skulle til Xi’an dagen efter om aftenen.

Her er lidt billeder fra min dag: 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar