torsdag den 24. oktober 2013

Min familie i Kina på besøg d. 12.-25. Oktober


20/10-13 

Søndag nat skulle jeg op kl. halv 3 og køre mod busstationen i Tianjin for at komme med en bus til lufthavnen i Beijing. Det var en længere tur i taxa, da han ikke troede på, at der var nogle busser, der kørte om natten – der var heldigvis en bus kl. 4, som jeg var blevet lovet! Mette og Sebastian var så søde at følge mig til busstationen midt om natten, så jeg ikke skulle stå der selv – det var dejligt. Jeg kom til Beijing ved halv 7-tiden og tjekkede ind mod Chengdu, hvor jeg landede ved 12-tiden og kørte ud til hotellet, hvor jeg mødtes med min familie endnu en gang, som var kommet med tog fra Xi’an. Den første dag i Chengdu lavede vi ikke så meget, vi var rundt og kigge i nærområdet og inde i byen, men ellers var vi også trætte oven på de to lange ture og vi skulle være friske til at komme ud og hilse på pandaer dagen efter.

Noget bemærkelsesværdigt er, at de i Chengdu INTET engelsk snakker overhovedet – hverken på restauranter, hoteller eller andet, deres fingertegn er ikke de samme, som dem vi bruger i Tianjin og deres accent er anderledes, så sprogbarrieren bliver endnu større, men jeg får da trænet mit kinesiske!

min "VIP"-bus på vej til Beijing


Udsigten fra hotelværelset i Chengdu

Ingen kommentarer:

Send en kommentar