torsdag den 24. oktober 2013

Min familie i Kina på besøg d. 12.-25. Oktober


13/10-13

Lørdag den 12. landede mine forældre i Beijing sent om aftenen og søndag tog jeg ind for at være sammen med dem i Beijing og være turguide igennem Beijings myldrende gader. Det var helt fantastisk at se min familie igen og der var store krammere på vej lige så snart jeg nåede gennem menneskemængderne og sikkerhedskontrollerne og hen til Mao-billedet uden for den forbudte by, hvor de stod og ventede. Det var helt skørt at tænke på, at min familie skulle stå her i Kina sammen med mig, når jeg havde vænnet mig til, at de var flere tusinde kilometer væk, men hvor var det dejligt at se dem!

Vi gik en tur ind i den forbudte by og vi snakkede og snakkede om alle de mennesker, de skulle hilse fra og hvad vi hver især havde lavet mens vi havde været væk fra hinanden – selvom de følger med her på bloggen! Vi gik en tur igennem byen og de store flotte huse, og da vi kom til den anden side, tog vi en tur op på kulhøjen, som er på den anden side af den forbudte by, hvor man kan se ud over hele Beijing – det var rigtig smukt! Nu havde mine forældre også haft deres første rigtige møde med alle de kinesere, der skubber, hakker, spytter og hvad de nu ellers lige kan finde på, og jeg fik også lært dem, hvad de skulle sige til gadesælgerne og hvis folk skubbede og snød foran – det er meget nyttigt!

 Derefter tog jeg dem med på kinesisk restaurant, som vist var noget af en udfordring for min morfar, men heldigvis havde de Tsingtao (kinesisk øl)! Da vi havde fået noget mad i maven, ville vi prøve at se, om vi kunne nå flagnedtagningen på den himmelske fredsplads – og selvfølgelig nåede vi det! Min familie er blevet nogle rigtig hajer til det metronetværk i hvert fald! Klokken var kvart i 6 da solen begyndte at gå ned, og der kom soldater marcherende ind på pladsen og hejste flaget ned.

Som en afslutning på dagen tog jeg dem med på silkemarkedet – og så skulle der ellers pruttes om et par nike-sko eller to! Derefter var vi alle meget trætte og jeg skulle nå et tog tilbage til Tianjin, for min familie skulle have en tur på muren dagen efter!

Min familie havde haft en kæmpe kuffert med dansk mad og godter og gaver, så jeg var mega lykkelig! Så fik vi alle også en rugbrød i lejligheden – så skønt!

Her er der lidt billeder fra min dag: 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar